Povinné čítanie

Vážení a milí,

všetkým vrelo odporučam do pozornosti tento dokument, vysvetlujúci základne princípy fungovania hry.
Jeho prečítanie Vám ušetrí zbytočné vypisovanie tu zodpovedaných otazok do fóra, ako aj zbytočne napomínanie od moderátorov...

Vrelo odporúčam prečítať si Pravidlá hry!!

Treba si uvedomit najma toto:

1. Jeden clovek = prave jediny herny ucet na jednom serveri (nie viac!!!) Pravidla pre odohravanie viacerych ludi z jedneho PC su tu: viaceri ludia z jedneho PC
2. Pocet utokov na inych hracov je obmedzeny - pre mnozstvo opakujucich sa otazok k tejto teme je doplnene vysvetlenie tu.
3. Do hry nepatria vulgarizmy a pod.

Porusenia mozete reportovat hernemu timu, ktory viete najst tu.


Spravy v hre
Vymazu sa automaticky po troch dnoch, alebo pri prekroceni poctu 100.
Odoslane spravy nie je mozne prezerat. Odporucam nemazat obdrzane spravy, mozu sa zist ako dokazy pri poziadavke na riesenie problemov..
Nevhodne spravy je potrebne reportovat kliknutm na (Oznamit). Herny tim vsetky reporty vybavuje priebezne.


Spolky/klany
Spolok je mozne zalozit, ked hrac dosiahne 5. uroven.
Do spolku je mozne vstupit aj z neho vystupit bez postihu.
Vodca a spravcovia mozu spravovat ostatnych clenov spolku:
- vytvarat hodnosti s roznymi pravami a povysovat clenov
- cerpat zlato - umozni clenom skupiny aktivovat recepty a vidiet prispevky, kto, kedy a kolko zaplatil do spokovej pokladne ..

POZOR - vystupenim/vymazanim uctu Vodcu sa spolok rozpadne a vsetky prostriedky a recepty, vlozene do budovy, budu nenavratne prec - preto je potrebne najprv urobit vodcom niekoho ineho, ak teda nema spolok zaniknut...


Recepty
Recepty je mozne ziskat (nahodne) na expediciach, alebo ako odmenu za splnenie misie, pripadne kupit na trhu.
Aby ich bol mozne pouzit, musia byt ulozene v kniznici spolku.
Aktivacia receptu cerpa peniaze zo spolkovej pokladnice.
Recept moze aktivovat len ten clen spolku, ktory ma nastavene pravo cerpat peniaze.
Ak je recept aktivovany, ucinkuje 1 hodinu na kazdeho gladiatora v spolku.
Opatovna aktivacia je mozna az po uplynuti 2 hodin.
Vkladat do kniznice recepty na rovnaku schopnost nema vyznam - ich ucinky sa nescitaju - priklad: mate jeden recept s +1 charizmou a druhy s +2 charizmou. Ak aktivujete oba, ziskate len +2 charizma, ale zaplatite za aktivovanie oboch receptov.
Pocet miest na recepty v kniznici je obmedzeny, zavisi od urovne spolku.
Recept, ktory je raz vlozeny v kniznici sa uz neda vybrat, je ho mozne len zrusit (bez nahrady).


Rebricek hracov/Highscore
Poradie hracov podla mnozstva dosiahnutej cti
Zobrazena tabulka sa da triedit podla zobrazenych parametrov - staci kliknut na prislusny nazov stlpca.
(Rovnakym principom je mozne triedit vsetky prehlady v hre, napriklad trh, ...)
Vedla je zalozka Hladat, ktora umoznuje najst hraca/spolok podla mena (rozlisuje male a velke pismena).


Stajna/Praca
Vyborne miesto, kde moze gladiator zarobit peniaze pocas hracovej nepritomnosti - tvrdou drinou v stajni.
Po ukonceni zadaneho casoveho intervalu obdrzi prislusnu odmenu. V pripade predcasneho ukoncenia prace sa odmena nekona, preto je vhodne zadavat rozumne intervaly.
Ak pocas trvania expedicie kliknes na stajnu, zobrazi sa informacne okno o zostavajucom case expedicie.


Arena/Spolkove vojny
V arene moze gladiator bojovat po dosiahnuti 2. urovne.
Na lavej strane je zobrazeny rebricek TOP5 hracov prislusnej areny. Na pravo su zas oponenti, ktorych porazkou postupi na vyssie miesto. Areny su rozdelene pre hracov kazdych 10 urovni.
Pri dosiahnuti prislusnej urovne (10, 20, 30, ...) hrac automaticky postupuje do vyssej areny.
Vedla sampiona areny je zobrazene mnozstvo zlata (jackpot areny), ktore dostane ten, kto ho (korektne) porazi. Suma casom narasta, rovnako aj sampion ziskava peniaze za kazdu hodinu, ktoru sa udrzi na vrchole - ide o sumu, rovnajucu sa polovici hodinoveho zarobku v stajni.

!!POZOR!! - korektna porazka spociva v tom, ze si vies vybrat sampiona v rebricku na pravej strane, kliknutim na ikonku bojujucich postav.

Pod tabulkou Top5 je mozne zadat meno lubovolneho hraca a za 10 zlatych s nim bojovat.
Ak porazis prveho len zadanim jeho mena, nedostanes jackpot a nestanes sa novym sampionom areny.
Za uspesny boj hrac dostava skusenostne body v pripade, ze bojuje s oponentom, ktory je na priblizne rovnakej alebo vyssej urovni. Ziskava tiez zlato - na rovnakej urovni cca 10-20% zlata porazeneho hraca.
V pripade porazky slabsieho oponenta sa zisk zlata prudko znizuje.
Po boji v arene nie je mozne hraca hned opat vyzvat.

POZOR - ked mas menej ako 25 bodov zivota, prehrajes suboj v kazdom pripade, bez ohladu na pomer sposobenych zraneni!!
Pred bojom v arene/pred spolkovou vojnou je preto dobre, skontrolovat stav svojej postavy..

Suboje su ovplyvnene schopnostami bojovnika, no velmi velku ulohu zohrava aj nahodny faktor - preto sa moze stat, ze aj papierovo slabsi bojovnik dokaze zvitazit nad jasnym favoritom suboja.

 

Pravidla utocenia platne od 1.6.2009.

Aby sme zjednodusili sledovanie utokov a zosuladili klasicku arenu s Circom Turma, vyhodnocovany casovy interval bude odteraz vzdy kalendarny den, teda uz netreba sledovat interval 24h.

Klasicka arena
- ak super je nizsie od 10 urovni - 1 utok
- ak super je nizsie do 9 urovni - 3 utoky
- ak super je nizsie do 6 urovni - 5 utokov
- na superov vyssej urovne je povolenych 5 utokov


Circus Turma
Ucast v Circu Turma je dobrovolna a pripadne porazky nijak neobmedzuju v hre.
Z toho dovodu je sledovanie poctu utokov plne v rezii systemu - 5 utokov za den.
Utoky na superov, slabsich od 10 urovni su zakazane - s vynimkou, ked v hrac nizsej urovne zautocil ako prvy.
Utocte hlavne v ramci svojej areny!!

Specialnym pripadom je koordinovane zostrelenie sampiona nizsej areny, ktore je v rozpore s pravidlami a odmeneni mozu byt vsetci zapojeni.

Utok je utokom bez ohladu na vysledok!!!!

Definitivne posudenie situacie a volba trestu je vzdy na prislusnom clenovi herneho timu.

A pozor - tresty za opakovane porusenie pravidiel su vzdy prisnejsie!



Krcma
Velmi dolezite miesto - tu sa ziskavaju specialne ulohy, ktorych plnenim pribudaju specialne odmeny - peniaze, skusenosti, predmety, ...
Niektore ulohy su splnitelne len velmi tazko, niektore su uplne nesplnitelne (po prekroceni urovne sa mozu vymenit npc a "stara" postava sa uz nebude dat zlikvidovat...). Ale vzdy je tu moznost zrusit ulohu...


Trening
Tu cvicite svoju postavu. Treba si uvedomit, ze maximalna dosiahnutelna hodnota jednotlivych parametrov (ziskavana cez bonusy magickych predmetov) je obmedzena v zavislosti od urovne hraca a od natrenovanych schopnosti a riadi sa vztahom:
max. uroven schopnosti= (zakladna uroven schopnosti* 1.5) + uroven hraca.
Vyznam jednotlivych parametrov postavy:
Sila - ovplyvnuje zranenie a kriticky zasah
Zrucnost - ovplyvnuje schopnost zasiahnut protivnika
Obratnost - ovplyvnuje schopnost vyhnut sa zasahu
Zdatnost - pridava body zivota
Charizma - ovplyvnuje sancu na dvojity zasah
Inteligencia - zlepsuje schopnost liecit


Obchody
Kovac zbrani - zbrane
Kovac brneni - stity, helmy a brnenia
Vseobecny tovar - rukavice, obuv a jedlo
Alchymista - magicke prostriedky a vylepsenia, sperky
Trh otrokov - otroci, pouzitelni v zalaroch
V obchodoch je viac zaloziek na predmety - je dobre, pozriet si ich vsetky.
Mozny je nakup aj predaj.


Klenotnik
Tu sa daju zakupit rubiny za realne peniaze. Za rubiny je mozne nakupovat predmety a najma zakupit si povysenie do hodnosti Centuria, pripadne rozne pozehnania, vdaka ktorym hrac dokaze napredovat v hre rychlejsie.
Pripadne reklamacie VYHRADNE cez https://support.gamepay.de.


Aukcna budova
Tu sa daju ziskat predmety, normalne vyhradene pre vyssie urovne hracov (aj take, co na trhu na svojej urovni neuvidite). Ponuka sa nepravidelne obnovuje.
POZOR - vsadene zlato je v pripade prebitia vyssou ponukou nenavratne stratene.
Viditelnost predmetov v aukcnej budove sa riadi vztahom:
uroven predmetu = (uroven hraca * 1,25) + 5, zaokruhlene nadol, maximalne vsak 14 urovni.


Trh
Oplati sa tu trochu poobzerat - casto sa tu daju najst zaujimave predmety za zlomok ich skutocnej hodnoty.
Viditelnost predmetov v na trhu sa riadi vztahom:
uroven predmetu = (uroven hraca * 1,25), zaokruhlene nadol, maximalne vsak 9 urovni.
Priklad: hrac ma 16. uroven - na trhu vidi predmety, vyzadujuce uroven 20 (16 + 16/4 = 20).
Na trhu nie je mozne predat predmety, ktore su Zviazane s dusou - tieto je mozne len vratit do obchodu.


Typy a Triky

Odporucam precitat si prispevky na fore, mnoho veci je tam celkom pochopitelne vysvetlenych.

V menu Spravy existuje aj zalozka Baliky - tam su ulozene ziskane predmety (z aukcie, z trhu, z expedicii), ktore si hrac nepresunul do batohu - je mozne ich vybrat podla potreby. Baliky nie su poctom nijak obmedzene, po 7 dnoch sa stratia a ich hodnota automaticky pripocita k zlatu.

Po vitaznom boji hrac dostane skusenosti aj vtedy, ked jeho vyzval iny gladiator - system to vsak nikde nevypisuje.

Predmety v batohu/v balikoch a rubiny su v bezpeci - nestratia sa, ani v pripade porazky v arene.
Predmety sa nestratia ani z premioveho batoha, pri skonceni hodnosti centuria, akurat budu nedostupne do obnovy centuria. Preto je vhodne si ich pred vyprsanim casu preorganizovat.

Ak je predmet najdeny v ramci ulohy z krcmy kvalitny, da sa pouzivat ako vybavenie gladiatora. Ale pozor - po zadani novej ulohy sa strati bez nahrady.

Na expedicie sa hrac vypravi, ak klikne na mestsku branu, pripadne na ikonku s mapkou a vyberie si pozadovanu lokalitu.
Ak sa nedari najst nejaky predmet, je vhodne skusat rozne lokality a rozne druhy expedicii, pripadne zrusit ulohu.

Ak ste docitali az sem, nic nebrani tomu, aby z vas boli zdatni gladiatori.

Na zaver chcem vsetkych poziadat, aby sa chovali k sebe slusne a neznemoznovali hru zbytocne najma slabsim hracom - cielov na boj je na nizsich urovniach vzdy dost.
Obzvlast nevhodne su rozne vydieracske/spekulantske snahy a multihraci, ziskavajuci prospech financnymi machinaciami, individua, vydavajuce sa za clenov timu, zbytocna agresivita..

Herny tim je posledna instancia, nieco ako zachranna brzda - a ta sa ani v zivote prakticky nepouziva - tak clenov nenutte do prace.